Onderweg in Ecuador 1

5 oktober 2016 - Quito, Ecuador

Hallo Allemaal,

Maandag 3 oktober was het dan zover en gingen we op reis richting Quito in Ecuador. In de week daarvoor afscheid genomen van veel vrienden en kennissen en het voelt erg raar om ze een half jaar niet te zien en te spreken. Echter met de huidige technologie van nu is er natuurlijk wel een vorm van contact mogelijk. Via mail, app of op andere manieren. Om 7.00 naar Schiphol afgereisd en na heel erg lang wachten en heel veel rijen uiteindelijk in het vliegtuig gestapt. Na ruim 11 uur je zitvlees getest te hebben, 4 films kijken en je smaakpapillen getest te hebben op vliegtuigvoedsel zijn we aangekomen in Quito. Door de douane de taxi in naar ons verblijfadres. We zitten via RB&B in een Penthouse midden in Quito. Na even op het dakterras gezeten te hebben om bij te komen en weer gevoel in je benen te krijgen, ff douchen en daarna uit eten in Quito. Na wat lokaal voedsel genuttigd te hebben lekker naar bed om bij te slapen en proberen te wennen aan 5 uur tijdsverschil (vroeger). Door dit tijdsverschil allebei om twee uur in de nacht op de rand van het bed en klaar wakker..........Niet echt prettig en het zal wel een paar dagen duren voordat we in het juiste ritme zitten. De volgende ochtend zijn we na een ontbijtje naar de oude stad gegaan, dit is een Unesco site. Was wel aardig en er zijn zeker mooie stukken. Maar we zijn niet echt onder de indruk. Daarnaast is er zo veel verkeer dat er veel stank is van uitlaatgassen. De hele stad staat de hele dag in de file.Snel maar zorgen dat we de stad uitkomen!  De volgende ochtend zijn we naar één van de vele parken geweest die de stad kent. Het ligt een stuk hoger als de stad zelf en is een aangelegd bos waar we veel kolibries zien.Niet echt indrukwekkend maar wel heerlijk om de stad uit te zijn en even niet de lucht van uitlaatgassen te hebben. Morgen gaan we richting het noorden, we gaan naar Mindo waar de natuurparken zijn en we dichter bij de Amazone komen. Vanuit Mindo zullen we verder richting de Amazone gaan trekken.

1. Paul van den Berk:
    6 oktober 2016
    Zo de kop is eraf. De reisdag zit erop! Het genieten kan beginnen Moet wel lukken als jullie van deze leuke airbnb vinden.
    Liefs van ons