Update voordat we de Amazone intrekken.

18 oktober 2016 - Coca, Ecuador

Buenos Tardes,

Wederom een update vanuit Ecuador.

Zoals eerder gezegd zijn we weer een dagje naar Quito geweest om nieuwe schoenen te kopen. Vlak bij “onze” woning zit dus een mega outdoor winkel dus dat was weer snel geregeld. De volgende ochtend worden wij wakker met een aardschok, het gebouw waarin wij slapen ging even 10 cm heen en weer. Erg raar gevoel maar het was gelukkig weer heel snel over. De volgende dag vertrokken naar Papallecta, hier heb je heet water bronnen door meerdere vulkanen in de buurt. We zijn met de bus gegaan wat wel leuk is om te doen. Eerst een uur met de taxi naar het busstation en dan de bus in richting Papallecta. In de bus goed op je spullen letten want er wordt regelmatig gestolen in de bus. Op een gegeven moment kwamen er vier jongen de bus in die wel heel erg naar mijn rugzak gingen staren, totdat de politie voor de bus ging rijden; toen stapten ze wel heel erg snel uit. Was geen prettig idee… Papallecta is een heel klein plaatsje met een paar hotels. Het licht midden in de bergen en je ziet hier de bergen met sneeuw liggen. Het is hier door de hoogte waarop het ligt een stuk kouder en in de avond gaan de open haarden aan in de hotels. De hotels zijn van achterlijk duur naar goedkoop. Wij zaten in een goedkoop hotel, een donker hol, kleine kamer met koud water. Was niet echt een goede keuze maar het was maar voor 1 nacht dus dat overleef je wel. Wat wel lekker was is dat ze hier ook twee warm water baden hebben dus in de avond met een biertje daarin gezeten. In het officiële deel van de warmwater baden, dit is een soort van thermen complex, is het vrij lux, hier veel baden, een restaurant en liggend aan de rivier. Heel raar om in een zeer afgelegen omgeving zo´n luxe spa te hebben. Het schijnt dat het in de weekenden helemaal vol zit met mensen uit de omgeving en vanuit Quito. Daarom zijn wij hier op de vrijdag heen gegaan, dan worden de baden verschoond en alles schoongemaakt voor de drukte van het weekend. Het schijnt daarna erg smerig te zijn door de hoeveelheid mensen (en kinderen) die hier aan het badderen zijn. Via een buizenstelsel komt het water terecht in de baden waar je dan heerlijk ik kan gaan liggen. Er zijn meerdere baden met verschillende temperaturen. Heerlijk. Na een dagje ontspannen gaan we de volgende morgen met de taxi naar Baeza. Dit is een klein bergdorpje waar het heel rustig een mooi is. We overnachten in een Bed & Breakfast . Prima plek met een heerlijk bed, schoon en heet water uit de douche. We maken een wandeling, de bergen in, en zien veel vogels en andere dieren. Mooie wandeling. Daarna eten en natuurlijk een siësta. In de avond regent het behoorlijk maar we gaan toch op pad om iets te eten. We komen bij een volleybal veldje waar heel veel mensen zijn om naar de plaatselijke vereniging te kijken. Om het veldje meerdere eettentjes waar we een soort van snack halen. Prima en natuurlijk uit de frituur dus altijd lekker. Ik vermoed dat ze de frituurpan hier uitgevonden hebben. Werkelijk alles gaat erin. Na een heerlijke nachtrust staan we vroeg op (5.30….kolere wat vroeg) om te gaan vogelen. Hier schijnt de eerder vermelde “Cock on the Rock” dus ook te zitten. Inderdaad, na een hele glibberige wandeling zien we ze weer. (En dat gratis zonder gids!). Ook weer nieuwe soorten gezien. Na deze mooie wandeling door de bossen terug om te ontbijten. Vandaag nog een beetje relaxen want morgen op weg naar Coca, vanuit hier gaan we verder de Amazone in. Na een lange busreis aangekomen in Coca en zitten in een prima hotel. Het temperatuurverschil was wel even een shock, van gemiddeld 20 graden naar ruim boven de 30 graden, we zweten ons de tandjes zal ik maar zeggen. Gelukkig heeft het hotel airco…. Morgen worden we opgehaald uit het hotel om naar de Shiripuno Lodge te gaan in de Amazone. Eerst 2 uur met de bus en daarna nog 4 uur met de boot om op de bestemming te komen. We hebben er veel zin in! We blijven daar een week en aangezien er geen stroom, internet etc . is zullen jullie even niets van ons horen.

Tot de volgende update

1. Jeroen Schuit:
    18 oktober 2016
    Veel plezier in de Amazone! Leuk om jullie avonturen zo te volgen...
  2. Marieke van veluwen:
    18 oktober 2016
    Ha reizigers, leuk zo'n blog. Heerlijk voor jullie om dit allemaal mee te maken. Fijne tijd in de internetloze Amazone! liefs, marieke
  3. Josje Groot-v.d. Brandt:
    18 oktober 2016
    Hoi, goed dat jullie op vrijdag de spa in zijn gegaan! Dat drukke in het weekend klinkt niet heel aantrekkelijk. Goede reis naar de Amazone! Kijk uit naar het volgende verhaal.
    Groetjes Josje
  4. Nienke:
    Hi Raquel en Oscar,
    Wat bijzonder zo'n reis door zuid-amerika! Leuk dat jullie een blog schrijven, ik zal deze zeker volgen de komende maanden! Heel veel plezier!! Groetjes Nienke
  5. Gerard:
    20 oktober 2016
    De Amazone ! Geniet ervan. Beetje jaloers, jawel :-)
  6. Sascha:
    22 oktober 2016
    Hola Amigo's! Hartstikke leuk om jullie blog en foto's te volgen. Volgens mij hebben jullie een goede camera, top foto's van de vogels. Zo'n soort kabelbaan komt me bekent voor, leuk toch. En inderdaad alles daar in US $ . Heel veel plezier en altijd op je spullen passen, ik heb nog steeds altijd een voet of arm door me rugzak als ik ergens zit/sta. Deze tick overgehouden van Zuid Amerika